2010. február 12., péntek

ANYUKÁM SZÉP

Anyukám csodaszép asszony,
apukám hozezért passzol.
Ha megyek vele én, látnak,
nem adom soha őt másnak.

Anyukám csodaszép asszony,
apuhoz csakis ő passzol.
Egyedül vagyok én gyermek
– asziszem, valahol nyertek.


Hát akkor teszek fel egy másik Weöres-formában írt ópuszt is(a Parnasszus 2007/téli számában jelent meg anno, két másik Weöres-parafrázissal együtt). Péter! - direkt nem írtam oda az eredeti verscímet (amúgy rettenetesen nehéz a feladvány:)
Ja, és az apropó! Anyukám febr. 14-én, vasárnap lesz 75 éves. Bár kicsit eltelt felette is, felettem is az idő, sok boldogságot neki!

17 megjegyzés:

  1. Paripám csodaszép pejkó... :D

    Ottó, ez nagyon jó!!!

    Édesanyádat isten éltesse!

    VálaszTörlés
  2. Pöszke nyerte a Sportszeletet! (A hivatalos kiírásban titkoltam a nyereményt, sőt: ügyesen kerültem, szót sem ejtve róla, nehogy az anyagi haszonszerzés vágya felülírja a nemes célt és a játékszenvedélyt!) A versenybizottság ezúton gratulál a nyertesnek, és megígéri, hogy ha egyszer majd összefutnak valahol, átadja neki a díjat (ha lesz a közelben Sporszelet-bolt:) Addig is: ezúton kívánok neked, kedves Pöszke, egy virtuális Sportszeletet.. És köszi, édesanyám nevében is:)

    VálaszTörlés
  3. Egyik kedvencem!!! :)
    Boldog születésnapot anyukádnak! :)

    VálaszTörlés
  4. Biz ez csodaszép, hejhó - s bár Pöszke jól lelőtte előlem a sportszelet, különben sem lett volna nehéz dolgom, mert épp a minap volt ez a feladvány a Költögető gyerekversíró blogon :)
    S nagyon boldog 3/4 évszázadot!!!

    VálaszTörlés
  5. Anyukád csodaszép asszony, fia meg meg versekben traccsol :-)
    En is szeretnek majd ilyen szulinapi koszontot, ha majd egyszer (talan) 75 eves leszek :-)
    Sok boldogsagot az unnepeltnek!!!

    VálaszTörlés
  6. Köszi mindenkinek, nagyon rendesek vagytok ( értem én, hajtotok a Sportszeletre, de hát most már késő...:)

    VálaszTörlés
  7. Majd jóban leszünk Pöszkével :)

    VálaszTörlés
  8. sportszelet nélkül is megérte olvasni :)

    boldog születésnapot anyukádnak!

    VálaszTörlés
  9. Amikor az apám bajban,
    A fején csepegő vaj van...
    :) Emlékszel?

    VálaszTörlés
  10. :))) A virtuális sportszeletemből (a valós úgysem valószínű) ünnepélyesen adok mindenkinek egy darabot. :)

    Ottó!
    Szombaton Győrben jártam, és találtam egy könyvesboltot (Árkád, Anima) ahol a mutatványpolcon kint volt A nagypapa távcsöve.
    :D
    És még volt belőle példány.
    ((Igaz most már eggyel kevesebb van. :P))

    VálaszTörlés
  11. Köszi, Pöszke - a Sportszelet-felajánlást a többiek nevében is, A nagypapa távcsövét csak a saját nevemben, de azt nagyon:)

    VálaszTörlés
  12. Az eredeti vers Weöres Sándortól:

    Paripám csodaszép pejkó,
    Ide lép, oda lép, hejhó!
    Hegyen át, vizen át vágtat,
    Nem adom, ha igérsz százat.

    Amikor paripám ballag,
    Odanéz valahány csillag.
    Amikor paripám táncol,
    Odanéz a nap is százszor.

    VálaszTörlés
  13. Szia! A fiam harmadikos olvasás könyvében találtam meg ezt a verset. :) Mikor a google-n rákerestem, ide jutottam. Szeretném megköszönni, mert nagyon feldobta ezt a hideg vasárnap estét! ;-)

    VálaszTörlés